Onderwerp: Belangrijk: Maatregelen in verband met de hitte
Beste ouders/verzorgers,
Vanaf vandaag is het erg warm weer. Om het voor de leerlingen zo aangenaam en veilig mogelijk te houden, hebben we de volgende maatregelen genomen:
Luchtige kleding: Graag vragen wij u om uw kind zo luchtig mogelijk te kleden.
Drinken: We stimuleren de kinderen om gedurende de dag extra water te drinken.
Activiteiten: Wij beoordelen elk dagdeel of het verantwoord is om naar buiten te gaan. Ook gymlessen zullen worden aangepast (qua intensiteit) of komen bij extreme hitte te vervallen.
Binnentemperatuur: Wij houden de binnentemperatuur in de school nauwlettend in de gaten. Mocht het binnen niet meer draaglijk zijn, dan kijken we naar aanvullende opties en informeren we u hier zo snel mogelijk over.
Vrijdag:
School uit om 12:00 uur Gezien de voorspelde piek in temperatuur op vrijdag, hebben we besloten om de school die dag om 12:00 uur uit te laten gaan. Dit betekent het volgende:
Ophalen: U kunt uw kind om 12:00 uur bij school ophalen, of uw kind gaat zelfstandig naar huis (indien dit de normale gang van zaken is).
BSO: Kinderen die normaal op vrijdag naar de BSO gaan, kunnen uiteraard op school blijven.
Opvang: Voor kinderen die thuis geen opvang hebben of anders alleen thuis zouden zijn, bieden wij op school opvang aan. Deze kinderen worden opgevangen in de lokalen die beschikken over airconditioning.
Actie vereist: Wilt u aan de leerkracht van uw kind doorgeven of uw kind vrijdag na 12:00 uur op school blijft of naar huis gaat? Zo kunnen wij de opvang voor de middag goed inrichten.
Wij danken u voor uw begrip en medewerking.
Met vriendelijke groet,
John Bruinsma